چه هیتری برای محل شما مناسب است؟

بازرگانی آذربایجان

انتخاب هیتر مناسب کار یا محل شما موضوع بسیار مهمی است که قبل از تصمیم گیری برای خرید بایستی بدرستی انجام شود.

در این میان فروشندگان هیتر های گرمایشی نقش برجسته ای برعهده دارند.

بازرگانی آذربایجان

مقاله های بسیاری در این خصوص توسط متخصین امر نوشته شده است لکن صرف نظر این مباحثی علمی مندرج در آنها با یک دید مهندسی فروش و رعلیت نکات و محاسبات سر انگشتی قصد داریم شما را راهنمایی کنیم.

مطالب مندرج در این مقاله برداشت تجربی بنده با بیش از ۱۴ سال فعالیت تخصصی در خصوص تعمیر و فروش این نوع لوازم گرمایشی میباشد.

بصورت عمومی هیترهای گاز سوز فن دار را به دو نوع محفظه احتراق بسته (فایر تیوب ) و محفظه احتراق باز (رادیاتور هوای داغ )تقسیم بندی میکینیم.

محفظه احتراق بسته دارای مبدل حرارتی لوله ای بوده و هوای سوختنی خود را توسط دودکش دوجداره از بیرون محل نصب تامن مینماید (مشابه پکیج شوفاژهای دیواری های خانگی فن دار) و دود حاصل از احتراق را نیز از همین دودکش دوجداره از مسیری متفاوت توسط فن اگزاست به بیرون ازمحل نصب (بیرون ساختمان) دفع مینماید.

در واقع بهترین نوع هیتر گازسوز برای مصارف خانگی و اداری بدلیل تامین هوای احتراق از بیرون و دفع اجباری دود و احتراق (انفجار)بسته ایزوله شده از محیط محل نصب و امنیت بالایی که این مسائل خلق مینماید این دسته میباشد.مضافا اینکه بدلیل وجود برد کنترل پیشرفته این سیستم ها امکان کنترل دمای محل نیز محیا بوده و تا حد زیادی میزان مصرف سوخت و صدای ناشی از کار دستگاه پایین می باشد.

نمونه های ۶۱۸ / ۸۲۵ / ۸۴۵ شرکت انرژی و ۹۱۹/۹۲۰/۹۰۷/۹۹۰ شرکت آذرتهویه از این نوع میباشد .

محفظه احتراق باز از رادیاتورهای ایستاده قدی با برنر( شعله ) زیر این رادیاتور و سیستم کلاهک تعدیل مخصوص خود در بالای رادیاتور جهت دفع محصولات احتراق(دود) و فن دمنده در پشت رادیاتور بهره میبرد و موج هوای داغ را در محیط تبادل مینماید و درصد بالایی از مصارف عمومی صنعتی ، اماکن ، مساجد ، بیمارستان ها و ادارات از این دسته اند.

این دسته در مرحله اول به هیتر های مجهز شیرگاز ترموستاتیک (عموما هانیول) با شمعک دایم و هیترهای با شیر گاز برقی ( عموما سیت ۸۴۵/۸۲۰ ) با شمعک و بدون شمعک دایم تقسیم بندی میشود.

در نوع ترموستاتیک امکان نصب ترموستات محیطی مجزا یا فن دودکش مهیا نمیباشد لکن به دلیل قیمت تمام شده پایین مشتری های مخصوص خود را دارند و عموما در ظرفیت های کمتر از ۱۸هزار کیلوکالری تولید میشوند.

نمونه های ۶۱۸ آذرتهویه ۶۱۸/۶۲۰ ایران هیتر از این نوع میباشند.

در نوع شیرگاز برقی امکانات متنوعی منجمله ترموستات محیطی ، تایمر ، فن اگزاست ، سیستم های هشداردهنده و سایر آپشن ها قابل نصب بوده و اکثرا این دسته نیاز های بازار را تامین میکنند.

وجود شمعک دایم ( شیر گاز سیت ۸۲۰) و شمعک غیر دایم با جرقه زن و میله یون (شیرگاز سیت ۸۴۵ ) برای خود این دسته تنوع ایجاد میکند.

نمونه های ۶۲۵/۶۴۰/۶۶۰ انرژی ۲۰۰۰/۲۴۰۰ مشهد ظهور ۶۳۰/۶۵۰ آذرتهویه

۶۳۰/۶۳۵/۶۵۰/۷۰۰ ایران هیتر از نمونه های تولید شده توسط صنعتگران ایرانی میباشد.

مزیت سیستم با شمعک دایم سهولت استفاده بدون خطا دهی ناشی از یونیزاسیون (مخصوصا محیط های مرطوب) و شکستگی و تنظیم نبودن میله جرقه یا یون را بارز میکند. البته تولید کنندگان سیستم های هیتر هوشمند اتوماتیک ( مانند آذر تهویه ) دلایل و مزایای زیادی در دفاع از محصول خود بیان میکنند که در مقاله دیگری به بررسی آن خواهیم پرداخت .

این دسته در مرحله دوم به دو سیستم دودکش ساده و دودکش فن دار طبقه بندی میشود که بسته نوع و سایز دودکش محل نصب انتخاب آن انجام میشود.

اصولا استفاده از فن جهت تخلیه اجباری دود موجب تسهیل در استفاده از دستگاه بوده ولی پرت انرژی بالایی برای خود ایجاد میکند.

اگر در محل نصب دودکش مناسب ندارید یا از فن های مکنده ای استفاده میکنید که بالانس طبیعی فشار محل را به هم میزند(مثل آشپزخانه رستوران ها ) حتما از دستگاه های فن دار و ترجیحا فایر تیوب استفاده کنید.

اگر جهت اتاقک گرمکن از دستگاه هیتر استفاده خواهید کرد دستگاه های کانالی یا کوره های هوای گرم پیشنهاد بهتری باشند.

فراموش نکنید میتوانید جهت مشاوره با همکاران ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *